onsdag 25 oktober 2017

Projektvecka i Assisi


Projektvecka i Assisi

Nu har jag varit hemma i tre dagar och lyckats vila ut mig efter en händelserik vecka! Veckan jag spenderade i Assisi gav mig mycket, inte enbart fick jag användning för mina språkkunskaper, jag fick en större förståelse för olika kulturer. Trots att Italien är ett europeiskt land så fanns det märkbara skillnader i vardagslivet mellan länderna!

Under veckan gjorde vi mycket! Bland annat många roliga utflykter, som till exempel utflykten till Sankt Franciskus Basilikan, vilket var en personlig favorit.

Lektionerna i italienska som vi hade på skolan i Assisi var också väldigt roliga och lite lärde man sig med. Resan var väldigt rolig och jag har lärt mig mycket om både språk och kultur!

Ciao!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar